En laaaang reise

Jupp, jeg angrer bitte litt paa at jeg valgte en litt lengre reise for aa fly med A380........

Avgang midt paa dagen fra Bergen var fint. Kunne sove lenge, og ikke stressse til Flesland. Lufthansa sitt fly fra Bergen var av den smale lille typen, saa det var bare to pluss to seter i bredden. Og det gikk utrolig stille. Kan anbefales...

I Frankfurt maatte jeg vente nesten sju timer paa avgangen klokka 22 om kvelden. Jeg meldte meg paa en Erlebnisfahrt, eller guidet tur med buss paa flyplassen. Alt gikk dessverre paa tysk, i en rasende fart. Saa det var litt problem med aa faa med seg alt som ble sagt. Mine fem aar paa undomsskole og vgs hjalp ikke mye. En av de faa tingene jeg fikk med meg var at flyplassen har den storste McDonalds restauranten i Europa. Og saa fikk jeg jo sett mange fly....

Tilbud om 5000 kroner

Da den turen var over var det fremdeles 5 timer til flyet gikk. Angret litt paa at jeg ikke hadde dradd inn til sentrum i stedet for guida tur. Brukte tida paa vindusshopping og lesing ved gaten. Flyet var overbooket, saa den som meldte seg frivillig til aa ta en annen avgang til Singapore via Bangkok fikk 600 Euro, eller nesten 5000 kroner. Jeg hadde gjort det hvis ikke det hadde vaert for at jeg da hadde msitet neste fly. Haaper jeg faar tilbudet paa vei opp igjen ogsaa....

Verdens fineste flyplass

Sein avgang fra Frankfurt var fint. Var bare aa bli servert, og prove aa sove. Vaaknet utpaa formiddagen lokal Singaporetid. Frokost og saa av flyet. Saa de 12 timene gikk utrolog raskt. Fem timer aa fordrive paa flyplassen i Singapore gikk ogsaa kjappt aa fordrive. Er/var kaaret til verdens beste flyplass, og har et hav av tilbud. Gratis internett, butikker, svommebasseng, treningsenter, utendors og innendors hager og gode restauranter. Og avgangshallene er store, luftige, og fint dekorert, saa du fikk aldri inntrykk av at det var mange folk, selv om det egentlig krydde....

En liten nedtur

Saa kom det som skulle vaere hoydepunktet. A380. Grunnen til at jeg valgte lang transfertid i Frankfurt. Men ble i grunnen en liten skuffelse. Var som et helt vanlig fly. Paa Economy i alle fall. Ja, det var et godt underholdningssystem med store skjermer i seteryggen og et hav av filmer og serier aa velge i. Og ja, det var fine toalett, og alt var nytt. Men det var trangere enn paa Lufthansa sin 747, og setene var hardere. Saa jeg fikk ikke sove godt. Men servicen til Singapore Airlines er som alltid veldig god, saa alt i alt ble det en ok tur.

Men det er siste gang jeg reiser ned med et fly som ankommer klokken 7 om morningen. Etter to netter med lite og urolig sovn med mange oppvaakninger, hadde jeg en hel dag foran meg i Sydney.

Barnedaap

Kommer godt med jeg er kjent her nede. Jeg hadde bestilt meg inn hos sjomannskirken for overnatting under Sydneyoppholdet, og turen til Manly var fin. En kjekk halvtimes fergetur i verdens vakreste havn. Da jeg kom frem til kirka var det barnedaap. Fullt i unger som hoyet og skrek, saa det ble ikke mye hvile aa faa. Klarte holde meg til 20 om kvelden. Da sloknet jeg, og vaaknet igjen halvfire om natta og fikk ikke sovne igjen.

Mandagen gikk med til aerend og shopping i Sydney. Klarte holde meg oppe litt lenger den dagen, og i dag vaaknet jeg klokka 6. Et framskritt, og i morra er jeg forhaapentligvis i rute. I dag flyr jeg nordover til tropene, og Cairns, hvor jeg skal dykke i tre dager....

So long..........

Posted by vegar 14:02 Archived in Australia Tagged air_travel

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.